Success Story
DISASTER RECOVERY AS A SERVICE,
czyli centrum danych jako usługa
PLC zaprojektowało i wdrożyło w Nowa Elektro system odtwarzania danych w zewnętrznym data center
Opracowana przez PLC strategia bezpieczeństwa zbudowana została w oparciu o podstawową serwerownię u klienta oraz serwerownię zapasową w zewnętrznym Data Center. Celem było utrzymywanie danych w dwóch, oddalonych od siebie miejscach, aby – w sytuacji kryzysowej – uruchomić w ośrodku Disaster Recovery kluczowe aplikacje, które wspierają pracę sieci hurtowni Nowa Elektro.
Osiągnięte korzyści po zakończeniu projektu
Podniesienie poziomu bezpieczeństwa stosowanego w Nowa Elektro systemu IT dzięki zapewnieniu dostępu do środowiska odtworzeniowego w zewnętrznym centrum danych.
Zapewnienie możliwości udostępnienia w ciągu maksymalnie 24 godzin hurtowniom Nowa Elektro systemu IT w zewnętrznym ośrodku przetwarzania danych.
Zabezpieczenie aplikacji, zinwentaryzowanie zasobów IT i przygotowanie stosownej dokumentacji technicznej jako elementu polityki Disaster Recovery.
Zagwarantowanie poprawnego wykonania backupu i brak konieczności kontrolowania prawidłowości przebiegu tego procesu każdego dnia.
Zwiększenie bezpieczeństwa przechowywania danych dzięki wynajęciu zewnętrznego centrum Disaster Recovery.
Możliwość wybrania wielu, różnorodnych scenariuszy odtworzeniowych.
Nowa Elektro przynależy do największej grupy zakupowej w kraju – Fegime Polska. Jest to najbardziej znacząca sieć dystrybutorów produktów i artykułów elektrycznych na terenie Polski. Nowa Elektro oferuje szeroki wachlarz usług, takich jak: audyty energetyczne, prefabrykacja rozdzielnic czy fotowoltaika. Firma kompleksowo obsługuje zarówno małe, jak i duże inwestycje, takie jak np.: szpitale, centra handlowe, szkoły, ale także domy jednorodzinne. Nowa Elektro ma 30 oddziałów i 4500 m.kw. powierzchni magazynowej.
Zabezpieczenie kluczowych aplikacji przed awariami
Tak duża skala działalności Nowa Elektro wymagała stworzenia systemu zabezpieczeń kluczowych aplikacji przed awariami sprzętu. W projekcie dla Nowa Elektro – zrealizowanym przez PLC – Doradztwo Informatyczne – duże znaczenie miał fakt, że sprzedaż realizowana jest właściwie w całości poza miejscem przetwarzania danych, czyli firmowym data center. Nowa Elektro korzysta z systemu IT, do którego dostęp mają hurtownie elektrotechniczne należące do firmy. Od jego działania zależy więc ich funkcjonowanie.
PLC od dawna dostarczało do Nowa Elektro serwery i systemy pamięci masowych pod projekty związane ze zmianami w architekturze wykorzystywanych aplikacji. W pewnym momencie przedstawiciele tej firmy zaproponowali, aby podnieść poziom bezpieczeństwa stosowanego w Nowa Elektro systemu IT dzięki zapewnieniu dostępu do środowiska odtworzeniowego w zewnętrznym centrum danych. Dane miały zostać wyniesione do chmury, aby – jak niemniejszym kosztem – uzyskać natychmiastową zdolność odtworzeniową.
Przedstawiciele Nowa Elektro zdecydowali się na wynajęcie zapasowego centrum danych od firmy 3S. „Migracja danych do tego centrum danych odbywa się z wykorzystaniem – zaproponowanego przez PLC – systemu Cloud Backup & Recovery firmy ASIGRA. Dzięki niemu, w sytuacji kryzysowej możemy skorzystać w procesie odtworzeniowym z całego potencjału drugiego data center oferowanego w modelu Disaster Recovery as a Services. ASIGRA pozwala nam de facto na uruchomienie środowiska IT w dowolnym miejscu na świecie” – mówi Marcin Chmielewski, kierownik Działu IT w Nowa Elektro.