Success Story

Gwarantowany dostęp do systemów IT
w trybie 24/7/365

Przeczytaj Success Story z sektora logistycznego
Większa świadomość
Bezpieczeństwo
Szybsze odtwarzanie danych

PLC wdrożyło w PAGO rozwiązania zapewniające ciągłość działania procesów biznesowych

PAGO ma świadomość tego, jak bardzo technologie IT wpływają na konkurencyjność. Wykorzystywane rozwiązania IT stanowią o jej przewadze. Widać to było w największym stopniu po zakończeniu integracji stosowanego w PAGO systemu ERP z rozwiązaniami logistycznymi partnerów. Pozwoliło to na zaoferowanie nowych usług, a także bezpośredni wgląd partnerów w dane znajdujące się w systemach IT PAGO. W kolejnym kroku – aby zapewnić stały dostęp do systemów IT – firma przeprowadziła projekt przeniesienia infrastruktury IT do dwóch centrów danych.

Osiągnięte korzyści po zakończeniu projektu

Zagwarantowanie kontrahentom, że nawet w przypadku awarii PAGO będzie w stanie zrealizować dla nich usługi na najwyższym możliwym poziomie.

Zagwarantowanie 100 proc. dostępności infrastruktury IT i aplikacji biznesowych.

Przeprowadzenie projektu migracji niemal w czasie rzeczywistym, co ograniczyło do minimum konieczność przerwy w funkcjonowaniu całej firmy.

Swoboda w wyborze i migracji do dowolnego, zewnętrznego centrum danych.

Dostęp do dokumentacji ułatwiającej ponowne przeprowadzenie procesu migracji do nowego centrum danych.

Możliwość odtworzenia przez PAGO systemów IT posiadając dane nie późniejsze niż sprzed 30 minut.

Zwiększenie bezpieczeństwa funkcjonowania firmy dzięki wirtualizacji serwerów. Oderwanie się dzięki wirtualizacji od warstwy fizycznej i potencjalnych awarii sprzętu IT. Utrata nawet 80% maszyn fizycznych nie zagrozi funkcjonowaniu PAGO.

Zwiększenie bezpieczeństwa IT dzięki zastosowaniu firewalli aplikacyjnych nowej generacji – NextGeneration Firewall – firmy PaloAlto.

PAGO jest operatorem logistycznym, zajmującym się obsługą przedsiębiorstw z sektora mrożonej żywności. Oferta firmy obejmuje pełen zakres usług związanych z obsługą łańcucha dostaw i jest adresowana m.in. do: sieci handlowych, międzynarodowych koncernów, importerów i eksporterów mrożonej żywności, krajowych producentów oraz firm lokalnych. PAGO dysponuje chłodniami składowo-dystrybucyjnymi zlokalizowanymi w sąsiedztwie głównych aglomeracji: Warszawy, Poznania, Gdańska i Katowic. Tworzą one ogólnopolską sieć Centrów Logistyki Produktów Mrożonych. Ich łączny potencjał to blisko 170 000 miejsc paletowych.

Uniezależnienie od pojedynczej awarii sprzętu

W trosce o jakość, terminowość i bezpieczeństwo, PAGO korzysta z zaawansowanych narzędzi IT, opracowanych specjalnie na potrzeby firmy, a związanych z logistyką produktów mrożonych i powiązanych z nią procesów biznesowych. Firma przeprowadziła szereg projektów zapewniających bezpieczeństwo danych i gwarancję ciągłości procesów.

„W momencie, gdy pojawiłem się w PAGO, zorientowałem się jak krytyczne są niektóre usługi, zapewniające ciągłość działania naszej firmie. PAGO – poza logistyką – opiera się bowiem na specjalistycznych magazynach wysokiego składowania tzw. mrożonek. Towary te podlegają zaś dużym restrykcjom, jeśli chodzi o terminowość dostaw. Samochody muszą dotrzeć do odbiorcy w określonym okienku czasowym. Wymaga to od nas posiadania narzędzi, które zapewnią niezachwianą pracę firmy” – opowiada Sławomir Wajgelt, IT Logistics Project Manager w PAGO sp. z o.o. „Krytyczne aplikacje – wspierające naszą działalność – instalowane na fizycznym sprzęcie w dużym stopniu uzależnione były od awaryjności wykorzystywanych przez nas maszyn. Dlatego musieliśmy podjąć działania, które pozwoliłyby oderwać się od warstwy fizycznej” – dodaje. Sześć lat temu zdecydowano więc, aby zwiększyć bezpieczeństwo funkcjonowania firmy dzięki wirtualizacji serwerów. Historycznie był to jeden z pierwszych projektów zrealizowany przez PLC – Doradztwo Informatyczne dla PAGO. Pozwolił on na usprawnienie środowiska IT.

„Dzięki zastosowaniu rozwiązań do wirtualizacji byliśmy w stanie zmniejszyć liczbę posiadanych serwerów fizycznych z 30 do zaledwie 6. Maszyny te – wykorzystywane przez poszczególne aplikacje – zastąpiło 30 serwerów wirtualnych. Dzięki temu utrata nawet 80% maszyn fizycznych nie zagrozi funkcjonowaniu firmy” – opowiada Sławomir Wajgelt. „Dla nas to także duże oszczędności, m.in. dzięki temu, że w ramach jednego panelu możemy zarządzać wszystkimi maszynami. Nie było to możliwe w przypadku fizycznych serwerów. Na maszynach wirtualnych pracują dziś wszystkie nasze aplikacje, w tym nasz podstawowy system transakcyjny” – dodaje.